Nakna sanningen

Är det en nyhet att MacDonalds märker om mat?

Posted in Uncategorized by hasse on 13 maj, 2010

En hamburgare på MacDonalds håller hur många minuter? 10 eller något sådant? Sen kastas de? Yeah right, de ligger kvar med ny märkning (om de överhuvudtaget tillämpar mätmetoden) timme ut och in tills de blir sålda. Att sallader märks om är inga konstigheter heller. Det som jag blir mest förvånad över är att detta faktiskt är nyheter, jag trodde att det var allmänt känt.

För snart 10 år sedan då jag arbetade på MacDonalds tillämpade man ommärkning hela tiden, och hamburgare från lunchtid som blev över efter rusningen kunde ligga i ”bingen” till middagsrusningen började. Jag kan fortfarande idag lätt känna om jag fått en ny eller gammal hamburgare och brukar oftast välja bort gurka eller dylikt för att försöka påverka att de gör en färsk.

Självklart måste Lotta Björk bli ”riktigt, riktigt arg” men imorgon när detta är gårdagens nyheter sitter hon säkert ock skrockar åt alla vi nötter som fortfarande springer dit och köper deras utgångna produkter.

(Ett tips till er som vill veta om salladen är gammal, den sjunker ihop efter några timmar och ser halvfull ut. Ni bör dock veta att sallader som ser helt packade ut kan även de vara gamla då man bara behöver vända lite och skaka på rätt sätt…och det ”skaket” lär du dig första veckan i köket…)

media: dn|svd

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mållgan said, on 14 maj, 2010 at 02:12

    Så du är bara ytterligare en i raden som inte vågat gå till media.

    • hasse said, on 14 maj, 2010 at 12:11

      Vågat och vågat, jag såg inget nyhetsvärde i det. Kom ihåg att MacDonalds policy är att all mat ska vara helt färsk och när den inte är det ska den kastas, dvs tanken är att man ska kasta helt ok mat och detta är inte möjligt ur ekomomisk synvinkel. Sen skulle det vara ett enormt slöseri.


Kommentarer inaktiverade.

