Nakna sanningen

Inte konstigt att Mona saknar stöd

Posted in Uncategorized by hasse on 23 maj, 2010

Mona varför är du så impopulär?

Svar: Du talar med oss som om vi vore treåringar. Jag har i ett inlägg tidigare nämnt detta. Det är frustrerande att höra din samtalston, hastighet och din överlägsna attityd när du står och försöker argumentera. Du och Eriksson är de sämsta i oppositionen på att tala och det beror mycket på att falskheten lyser igenom.

Sen är det så att det är omöjligt att ta någon på allvar med tanke på ditt tidigare agerande. Du har försökt knycka av svenska folket och när vi tog dig med handen i godisburken så skyllde du ifrån dig och lämnade tillbaka. En sådan politiker kan man bara inte lita på.

Vad kan du då göra? Ingenting och S behöver en ny partiledare. Min uppfattning är att Mona blev vald som partiledare i brist på andra vettiga kandidater och enda skälet att du står där du gör är för att du är en kvinna. Det är iaf inte pga av kompetensen. Synd att inte Wallström blev partiledare då hade kanske S varit en möjlighet.

media: Svd

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Adil said, on 23 maj, 2010 at 13:36

    Tror det beror mer på uttalandet om att Mona vill se fler moskéer. Integrationsfrågan är den viktigaste – vem bryr sig ens om jobbfrågan? Yttrandefriheten är hotad i och med islamismen.

    Stoppa flyktingvågen, så får du många miljarder kronor som går att investera på de arbetslösa.
    Ingen frågar/analyserar i varför sverigedemokraterna är så populära.

    • hasse said, on 23 maj, 2010 at 14:38

      Nja jag håller inte riktigt med. Monas åsikter angående invandrare är väldigt lik Reinfeldts och han är ändå mycket mer populär och trovärdig. Jag tror som jag skrivit att det beror på att Mona är inkompetent, har visat sig försöka stjäla av folket samt behandlar oss som om vi vore småbarn. Sen angående Sd och hela den biten ber jag få återkomma senare då jag är på väg ut en sväng…

    • hasse said, on 23 maj, 2010 at 17:05

      …tillbaka och ska nu försöka svara på vad jag tror om Sd. Till att börja med tror jag inte att lösningen på att få pengar till staten ligger i att sluta ta emot invandrare. Däremot bör man underlätta för välutbildade som vill flytta till Sverige och arbeta. Man bör även underlätta att de som får asyl i Sverige ska kunna tillgodoräkna deras utbildningar lättare. I dagsläget kan tex en läkare från Grekland med obefintliga svenskkunskaper utöva sitt yrke medan en lika kompetent människa från tex Irak måste spendera flera år för att få göra samma sak. Det är enorm kompetensslöseri och jag tror Sverige som land kan tjäna på att ta emot invandrare, däremot finns det fundamentala fel i hela vår approach när det gäller invandrare…men det är en annan diskussion.

      Jag håller helt med att Sd är populära och att ingen vågar fråga varför. Media försöker utesluta dem, skolor tar inte emot dem etc…ytterst odemokratiskt och jag tror tyvärr att man gör dem en tjänst. Att de är en ouppskattad ounderdog gör att många fler tyr sig till dem. Man bör ta diskussionen med dem precis som med alla andra. Personligen tycker jag att Sd har vissa bra saker som tex att de vill ha hårdare straff. Dock finns det mycket galenskaper där också och min åsikt är att de ofta kastar sten även fast de sitter i ett glashus…

  2. per2 said, on 23 maj, 2010 at 14:45

    Tycker man som Mona att allt svenskt är töntigt,
    så tycker förmodligen de flesta svenskar att Mona också är töntig.
    Hennes inställsamma attityd till invandrarna äcklar mig.
    För varje invandrarröst hon vinner, förlorar hon 3 svenskröster.
    Hon har förverkat sitt förtroende för länge sedan.


Kommentarer inaktiverade.

